Administracja publiczna w mediach społecznościowych

Jak skutecznie dotrzeć do mieszkańców miasta lub gminy za pomocą serwisów społecznościowych i blogów? Jak stworzyć i prowadzić na Facebooku, Twitterze, YouTube czy Google+ profil, który będzie wizytówką jednostki lub urzędnika? W jaki sposób odpowiadać na negatywne komentarze pojawiające się na oficjalnym fanpage’u?

Książka dostępna jest tutaj

 

Dzięki przewodnikowi każdy przedstawiciel administracji publicznej uniknie najczęstszych błędów popełnianych podczas komunikowania się z obywatelami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dowie się też, jak wykorzystywać social media w codziennej pracy, na przykład do promocji wydarzeń odbywających się w mieście i regionie, zwiększania zaangażowania mieszkańców w akcje społeczne czy pozyskiwania opinii na temat funkcjonowania urzędu. Znajdzie odpowiedź na wiele ważnych pytań, między innymi:

 

  • kiedy i z jaką częstotliwością zamieszczać posty, by zwiększyć ruch na profilu?
  • jak dostosować rodzaj publikowanych treści do specyfiki jednostki?
  • jakie informacje nie powinny się znaleźć na oficjalnym profilu urzędnika?
  • kiedy profil może być prowadzony przez pracowników jednostki, a kiedy lepiej zlecić to na zewnątrz?
  • w jakich sytuacjach urzędnik może zażądać usunięcia z mediów społecznościowych zdjęcia lub filmu ze swoim wizerunkiem?

Przewodnik jest skierowany do wszystkich osób, które odpowiadają za promocję instytucji państwowych i samorządowych. Przyda się także politykom, radnym oraz innym osobom publicznym, prowadzącym lub mającym zamiar stworzyć profil w mediach społecznościowych.

 

Administracja publiczna w mediach społecznościowych”

Spis treści
Wstęp

1.    Urząd w internecie – miejsce pierwszego kontaktu
1.1.    Internet teraz i w przyszłości
1.2.    Jest strona i jest BIP
1.3.    Język internetu i netykieta
1.4.    Internet – medium dla wybranych

2.    Bycie w sieci
2.1.    Charakterystyka głównych miejsc spotkań w sieci
2.1.1.    Facebook w administracji publicznej
2.1.2.    Google+ – rywal Facebooka
2.1.3.    Twitter – czyli wiadomość w 140 znakach

2.2.    Jak i do czego wykorzystać media społecznościowe?
2.3.    Komunikowanie się z obywatelem czy komunikowanie obywatelowi?

3.    Dura lex – sed lex w sieci
3.1.    Wizerunek i prawo autorskie
3.2.    Odpowiedzialność za słowo w internecie
3.3.    Czy konto na portalu społecznościowym to okienko w urzędzie?

4.    Obywatele, łączcie się
4.1.    Czy społeczność internautów to społeczeństwo obywatelskie?
4.2.    Odbiór administracji w mediach społecznościowych

5.    Social media w praktyce
5.1.    Czy za profesjonalizm trzeba zapłacić?
5.2.    Na kim się wzorować, a czego unikać na Facebooku

Zakończenie

Dodatek 1
Współpraca z administratorem strony
Dodatek 2
Test predyspozycji
Dodatek 3
Wskazówki dla redaktorów w mediach społecznościowych
Dodatek 4
Strategia prowadzenia profilu

Bibliografia