Dwie pozycje, które z pewnością powinny znaleźć się w biblioteczce podręcznej każdego specjalisty od kreowania wizerunku lub osoby, która sprawuje funkcję publiczną? Wizerunek to dobro, na które pracujemy długo, a wystarczy chwila, by ten kapitał utracić. Jak go chronić?

“Administracja publiczna w mediach społecznościowych”

Wyjątkowe pozycje – zdaniem recenzentów. To trzy tytuły książek z zakresu wizerunku i jego ochrony.

Jak skutecznie dotrzeć do mieszkańców miasta lub gminy za pomocą serwisów społecznościowych i blogów? Jak stworzyć i prowadzić na Facebooku, Twitterze, YouTube czy Google+ profil, który będzie wizytówką jednostki lub urzędnika? W jaki sposób odpowiadać na negatywne komentarze pojawiające się na oficjalnym fanpage’u?

Książka dostępna jest tutaj

 

Dzięki przewodnikowi każdy przedstawiciel administracji publicznej uniknie najczęstszych błędów popełnianych podczas komunikowania się z obywatelami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dowie się też, jak wykorzystywać social media w codziennej pracy, na przykład do promocji wydarzeń odbywających się w mieście i regionie, zwiększania zaangażowania mieszkańców w akcje społeczne czy pozyskiwania opinii na temat funkcjonowania urzędu. Znajdzie odpowiedź na wiele ważnych pytań, między innymi:

 

  • kiedy i z jaką częstotliwością zamieszczać posty, by zwiększyć ruch na profilu?
  • jak dostosować rodzaj publikowanych treści do specyfiki jednostki?
  • jakie informacje nie powinny się znaleźć na oficjalnym profilu urzędnika?
  • kiedy profil może być prowadzony przez pracowników jednostki, a kiedy lepiej zlecić to na zewnątrz?
  • w jakich sytuacjach urzędnik może zażądać usunięcia z mediów społecznościowych zdjęcia lub filmu ze swoim wizerunkiem?

Przewodnik jest skierowany do wszystkich osób, które odpowiadają za promocję instytucji państwowych i samorządowych. Przyda się także politykom, radnym oraz innym osobom publicznym, prowadzącym lub mającym zamiar stworzyć profil w mediach społecznościowych.

 

“Budowanie wizerunku urzędnika w mediach”

wydanie drugie, zaktualizowane

budowanie-wizerunku-urzednika-w-mediach_2

 

Dobry wizerunek urzędnika przekłada się bezpośrednio na pozytywne postrzeganie całej reprezentowanej przez niego instytucji. Wyjątkowy przewodnik pomoże przedstawicielom administracji publicznej zbudować relacje z mediami, stworzyć i prowadzić spójną politykę informacyjną jednostki oraz odpowiednio reagować w sytuacjach kryzysowych.

Książka dostępna jest tutaj

Książka zawiera wiele przydatnych wskazówek, w tym m.in.:

  • jak pokonać strach przed publicznym wystąpieniem,
  • co mówić i jakich gestów używać, by dobrze wypaść w rozmowie z dziennikarzem,
  • w jaki sposób wykorzystać stronę internetową, pocztę e-mail czy blog do zażegnania kryzysu wizerunkowego w urzędzie,
  • jak skutecznie komunikować się z mieszkańcami za pomocą telewizji, radia, prasy czy internetu.

Drugie wydanie przewodnika zostało wzbogacone o rozdział dotyczący obecności urzędników w mediach społecznościowych. Autor radzi, jak korzystać z Facebooka, Twittera czy YouTube’a w celach zawodowych, i podpowiada, na co zwrócić uwagę, by prywatna aktywność urzędnika w sieci nie wpłynęła negatywnie na jego wizerunek. Przytacza przy tym wiele antyprzykładów działań wizerunkowych, które miały miejsce w polskich urzędach.

Przewodnik jest skierowany do wszystkich, którzy reprezentują lub mogą w przyszłości reprezentować instytucję publiczną w mediach. Przyda się zwłaszcza rzecznikom prasowym, pracownikom działów komunikacji i promocji, kierownikom jednostek, dyrektorom, naczelnikom i liderom społeczności lokalnej.

“Budowanie wizerunku urzędnika w mediach”

wydanie pierwsze

Budowanie wizerunku urzędnika w mediach

Czy jest sens obrażać się na media? W jaki sposób korzystać z Facebooka, Twittera czy YouTube’a i sobie nie zaszkodzić? Jak nie zostać okrzykniętym przez dziennikarzy „chorym na antymediozę”? Dlaczego odpowiedź „bez komentarza” nie wystarczy?

Książka dostępna jest tutaj

 

Dobry wizerunek urzędnika przekłada się bezpośrednio na pozytywne postrzeganie całej reprezentowanej przez niego instytucji. Pierwszy przewodnik po świecie mediów dla urzędników pomaga profesjonalnie przygotować się do spotkania z dziennikarzami i skutecznie zaistnieć w serwisach społecznościowych. Podpowiada, jak zadbać o dobre relacje z mediami, co zrobić w razie kryzysu wizerunkowego oraz jak stworzyć i prowadzić spójną politykę informacyjną jednostki. Odpowiada na wiele trudnych pytań, w tym m.in.:

  • co i jak mówić, żeby dobrze wypaść w rozmowie z dziennikarzem?
  • jak pokonać stres przed publicznym wystąpieniem?
  • jak zbudować skuteczny przekaz dla telewizji, radia, prasy czy internetu?
  • w jaki sposób strona internetowa, poczta e-mail czy blog mogą pomóc w rozwiązaniu sytuacji kryzysowej?

Przewodnik jest skierowany do wszystkich, którzy reprezentują lub mogą w przyszłości reprezentować instytucję w mediach. Przyda się zwłaszcza rzecznikom prasowym, pracownikom działów komunikacji i promocji, kierownikom jednostek, dyrektorom, naczelnikom i liderom społeczności lokalnej.

 

 

  • Współredaktor książki „Ekozofia Niepełnosprawnych – holistyczne podejście do terapii, rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną”. Książka jest zbiorem referatów